Boer en Dorpfair

Loosdrechtse Boer- en Dorpfair
Zaterdag 29 april
11.30 – 17.00 uur.

Voor de derde keer op rij, bent u op 29 april tussen 11.30 en 17.00 van harte welkom op de gezelligste fair van het dorp, de Loosdrechtse Boer- en Dorpfair!

De leukste kraampjes vol heerlijke (streek)producten, prachtige (meestal zelf gemaakte) artikelen, brocante, sambal, advocaat, kunst, plantjes, optreden van chantykoorOmhoog, demonstraties, verenigingen & goede doelen, poffertjes, muziek en nog veel meer!

Laat u verrassen op het Feestweiland tijdens deze gezellige Boer- en Dorpfair waar u naast het mooie aanbod van producten ook veel gezelligheid zal vinden.
De kinderen zullen de hele dag volop vermaakt worden, denk bijvoorbeeld aan elektrische mini graafmachines op een zandberg.

HANENKRAAIEN

Bewezen is dat de competitie tussen de hanen heel spannend kan zijn. Drie hanen naast elkaar in een kooi, die elkaar niet kunnen zien. Dat maakt ze driftig en opschepperig! Zeker als ze elkaar horen! ‘Ik ben hier de baas’ schreeuwen ze elkaar dan al kraaiend toe.

En elke keer kraaien is een scoringspunt.
Elke haan is onvoorspelbaar, dat maakt het juist verrassend spannend.
Ieder mag met 2 hanen inschrijven. Jong of oud, kom met 1 of 2 hanen en doe mee! Het mag natuurlijk ook de haan van een kennis of buurman zijn.

Als je geen pluimvee vervoerskooi hebt, een katten vervoersmand is ook prima geschikt.

Aanmelden van te voren zou fijn zijn en kan via cornelislam@gmail.com  maar als op zaterdag 29 april blijkt dat je haan goed bij stem is breng hem gerust mee en meldt je ter plekke.

DÉ GEHAKTBALLENWEDSTRIJD VAN HET JAAR

Het wordt weer lekker tijdens de Loosdrechtse Boer en dorpfair! De grote vraag dit jaar is, wie maakt de lekkerste sappigste malste gehaktballen en wie durft de strijd aan?

Ding ook jij mee naar de eer, de gouden juslepel en ook nog eens 10 pond gehakt van Ambachtelijke Slager Gerard de Nooij?
Meedoen: geef je op bij Mathilde de Blok of via monique@stichtingsloep.nl , en ga aan de slag. Het is de bedoeling dat je zaterdag 29 april a.s. om 15.00 uur, vijf gebraden gehaktballen van ca. 150 gram per stuk inlevert bij de kraam van Nicole en Mathilde. Bezoekers van de Boer-en-Dorp Fair én Gerard zullen de gehaktballen “blind” beoordelen aan de hand van een heus professioneel keuringsrapport. En uiteraard reikt onze expert Gerard ook de prijzen uit.

Wie durft? Jij toch!!! Heel graag tot zaterdag 29 april.

CUPCAKEWEDSTRIJD

En… speciaal voor de jonge koks gaan we ook dit jaar weer op zoek naar de mooiste Cupcake! Er is een categorie voor koks tot 10 jaar en een categorie tot 16 jaar. Voor de winnaars van de mooiste Cupcakes hebben we Gouden Koksmutsen en een leuk verrassingspakket. Bezoekers van de fair mogen stemmen. Rond 16.00 uur gaan we alle stemmen tellen en weten we wie de winnaars zijn. Dus koop de ingrediënten, proef en probeer je cupcakes zo vaak mogelijk en neem je 3 aller-, allermooiste cupcakes mee op 29 april. Geef je snel op! Inschrijven kan tot en met 27 april bij Tjamke of Monique.

WIL JE OOK EEN KRAAM OP DE FAIR?

Deelname aan de Boer- en Dorpfair als kraamhouder is momenteel nog mogelijk, neem hiervoor (voor 21 april!) contact op met monique@stichtingsloep.nl of tjamke@stichtingsloep.nl.