Halloween

Klik hier om bovenstaande flyer als PDF in een nieuw venster te openen.

Halloween op
Sypesteyn

Zaterdagavond 29 oktober vanaf 19.00 uur
voor moedige
 kinderen van 6 tot 12 jaar

Sypesteentjes wijzen tijdens Halloween de weg in de spookachtige tuin van het kasteel.
Durf jij met ze mee te gaan op de draderige zoektocht naar Sassefras de Spin?

Op zaterdag 29 oktober 2016 is de tuin van Kasteel Sypesteyn vanaf 19.00 uur open voor moedige kinderen met stoere begeleiders. Tot 21.00 uur is er de mogelijkheid om, in groepjes, te ontdekken wat er gebeurt als tijdens Halloween de Sypesteentjes tot leven komen.

Wat, nog nooit van Sypesteentjes gehoord? Ken je ze niet, die wezentjes die met Halloween rondlopen inde tuin en het park van Sypesteyn en die in een steen of in een boom veranderen zodra je er met een lichtje op schijnt? Ze maken een enorme rotzooi in het park en laten alle bezoekers vreselijk schrikken. Dat doen ze samen met andere griezels en engerds dus kom maar kijken als je durft.

We hopen dat je griezelig verkleed komt. Heb je zelf geen tijd voor bijpassende schmink dan kan je je toetje door onze schmink(st)ers laten omtoveren.
Verder heb je zeker nodiggoede moed, je laarzen, een lichtje en een dikke jas.

Naast de zoektocht, zijn er spannende spelletjes, kan je griezelige knutsels maken en er is een catwalk voor het showen van je fantastische outfit en het maken van een enge foto.

Voor de begeleiders is het gezellige overdekte terras van restaurant Spoon open en voor de kinderen is er een verrassing van Studio Saskia.

Kaartverkoop:

Kaarten voor Halloween op Sypesteyn zijn vanaf zaterdag 22 oktober verkrijgbaar bij:

• Hovius Bloemen, Rading 146
• Imkerij t Schuurtje/VVV, Oud Loosdrechtsedijk 115
• Jumbo (alleen bij de servicebalie!), Nootweg 45
• Vreeken Watersport, Oud Loosdrechtsedijk 182

In de voorverkoop zijn de kaarten € 5,00 per stuk (dit is inclusief een drapperig drankje en een sappig snoepje, hmmmmm).

Begeleiders mogen gratis naar binnen maar dienen wel echt de groep waarin ‘hun’ kind loopt te begeleiden (uiteraard graag op de achtergrond het gaat om de kinderen!).

Op 29 oktober aan de blauwe poort van Sypesteyn (Nieuw Loosdrechtsedijk 150, 1231 LC Loosdrecht ) zijn de eventueel overgebleven kaarten te koop voor € 6,00 per stuk.

LET OP! De kaarten kunnen alleen contant afgerekend worden! Pinbetalingen zijn ook in de winkels helaas niet mogelijk.

Dit evenement wordt georganiseerd door stichting SLOEP (www.stichtingsloep.nl) en mede mogelijk gemaakt door o.a.: Restaurant Spoon op Sypesteyn, Studio Saskia en Drukkerij ten Herkel

TIP: Als je bij De Zevenklapper (Hilvertsweg 40 in Hilversum) iets engs gaat kopen voor deze speurtocht en je zegt bij de kassa ons wachtwoord Sassefras dan krijg je korting.

GRIEZELIGE GROETJES & GIGANTISCH GRAAG TOT GAUW!

P.S. Mocht het weer echt echt niet meewerken, dan wordt de zoektocht afgelast en krijg je je entreegeld weer terug!

Dit wordt vermeld op deze site via een SLOEP Nieuws-bericht op de homepage en op deze pagina.

SPELREGELS

Halloween op Sypesteyn

Stichting SLOEP heet u van harte welkom tijdens Halloween op Sypesteyn

Wij zijn heel blij met de gastvrijheid van kasteel-museum Sypesteyn en vragen uw begrip voor een paar spelregeltjes en uitleg bij het betreden van de tuin en het park tijdens uw Halloween bezoek.Bij binnenkomst is er direct links in het Koetshuis bij de openslaande deuren, de mogelijkheid om de kinderen te LATEN SCHMINKEN, dit is erg populair. De schminkers doen hun uiterste best maar soms kan de wachttijd helaas wat uitlopen.

Op de grasvelden voor het koetshuis staan een aantal SPELLETJES waar u met de kinderen gebruik van kunt maken in de tijd voordat u met de zoektocht kunt starten, wij vragen u om de spelletjes weer netjes achter te laten voor de volgende bezoekers.Om ca. 10 minuten starten er groepen van 15 kinderen met begeleiders, wij vragen om uw begrip en geduld en hopen dit samen met u in goede banen te kunnen leiden.

De zoektocht in het bos wordt bij de START uitgelegd, dus let op want er is niemand die met u mee durft te gaan!! U dient als groep de speurtocht met de “proeven” uit te voeren. Blijf dus lekker bij elkaar.

Verder is er nog een KNUSSE KNUTSELTAFEL, schuif lekker aan en knutsel mee, een heuse CATWALK waar onze fotografen graag enorm enge foto’s maken en natuurlijk kunt u bij restaurant Spoon lekkers kopen.

Blijf op de paden!!! Loop rustig, anders mist u misschien een aanwijzing. Geen geplons en laat alles staan / liggen!!! De tuin en het park worden zeer goed verzorgd en onderhouden en de waterpartijen zitten vol leven, geniet daarvan en respecteer dit alstublieft!

Wij wensen u heel veel plezier!!

KORTE UITLEG

Halloween op Sypesteyn

Zijn hier bange kinderen?
Kunnen jullie tegen een beetje BOOOEEEHH en IIIEEAAHHH?
Schrikken jullie niet van een kriebelige spin of van een vleermuis die overvliegt?
Dan durven jullie dus mee te gaan op de draderige en spookachtige zoektocht naar Sassefras de Spin.

De Sypesteentjes wijzen jullie tijdens Halloween de weg in de spookachtige tuin van het kasteel.
Wat, nog nooit van Sypesteentjes gehoord?
Ken je ze niet, die wezentjes die met Halloween rondlopen in  de tuin en het park van Sypesteyn en die in een steen of in een boom veranderen zodra je er met een lichtje op schijnt? Ze maken een enorme rotzooi in het park en laten alle bezoekers vreselijk schrikken.

Sommige Sypesteentjes zijn nog wel een heel klein beetje aardig en die zien er zo uit, als iemand even wil schijnen, dan is hij stil als ik hem uit de zak haal. (Met een boel gedoe een voorbeeld paaltje uit een zak of tas halen.) Dit paaltje laat met zijn ogen zien welke kant je op moet lopen. (Voordoen met je eigen ogen?). Dus kijkt hij rechtuit, dan ga je rechtuit, kijkt hij naar links, dan ga je links en kijkt hij naar rechts, dan ga je ...........
Jullie moeten mij eerst beloven dat jullie op de paden blijven, akkoord??!Onderweg moet je heel goed rondkijken met je zaklantaarn, schijn in het bos op de grond en in de bomen, vannacht zitten er overal griezelige engerds, maar soms vind je ook een gezellig heksenhuisje of een kneuterig spelletje
Zelf zoeken dus, ik ga niet mee want dat durf ik echt niet, jullie wel?

Klik hier om de plattegrond als PDF in een nieuw venster te openen.