SloepenTocht

Update 28 juni 2016: foto's, uitsalgen en video van de SLOEPenTOCHT 2016

Datum: 26 juni 2016

Thema: Sprookjes

Varen, muziek, gezelligheid, proeverijen, hapjes, feest, mooie natuur. dat wilt u niet missen!

Al jaren dé on-officiële start van de zomervakantie!

Lokatie: Rondje van Loosdrecht
Route: Linksom en rechtsom (rood of groen)
De SLOEPenTOCHT is ook zo´n evenement, dat u niet mag missen.

NIEUW! Dit jaar is er ook een speciale SLOEP-FIETS route, die u langs de sluizen, bruggen en mooie stekken brengt.

Vanaf medio juni zijn de deelnameboxen te koop. Hierin zitten de bonnen voor de proeverijen (voor 4 personen), de route (rood of groen) en een wimpel.

Verkooppunten:

• Mimi’s IJssalon, Oud Loosdrechtsedijk 198
• VVV-Imkerij ‘t Schuurtje, Oud-Loosdrechtsedijk 115
• Mijndense Sluis

U kunt op het water en/of vanaf de kant genieten. Bij de drie sluizen is het voor iedereen extra gezellig. De muziek zorgt voor heel veel sfeer.

www.facebook.com/stichtingsloep.loosdrecht

Fiets-route

Voor fietsende landrotten organiseert de Stichting Sloep dit jaar (naast de SLOEPentocht voor de waterratten) voor de eerste keer een gezellige fietstocht die langs een groot deel van de vaarroute van de SLOEPentocht loopt en waarbij naast de feesten in de sluizen ook genoten kan worden van de pret op het water, pittoreske plekjes en van de prachtige natuur rondom Loosdrecht.

De route is 30 km lang en er kan gestart worden bij de Raaisluis aan de 's-Gravelandsevaartweg, Sluis 't Hemeltje in Nederhorst den Berg en de Mijndense Sluis in Loenen.

Daar zijn op 26 juni ook de routeboekjes gratis verkrijgbaar met een duidelijke beschrijving, een route kaartje en informatie.

Vanaf 18 juni liggen de routeboekjes ook bij Mimi's IJssalon, Imkerij 't Schuurtje en bij de Mijndense Sluis.

De route kun je downloaden en in je GPS zetten of als PDF downloaden.

Klik hier met de rechtermuisknop en kies voor "Doel opslaan als...", "Download gekoppeld bestand" of een vergelijkbaar commando dat opkomt op uw computer.

Klik hier om een PDF met de route te downloaden (let op: ongeveer 8mb). De PDF opent in een nieuw venster.

Fotoslideshows, video & uitslagen 2016

SLOEPenTOCHT 26 juni 2016

Klik hier voor de slideshow van Paul

Klik hier voor de slideshow van Marjolijn

Klik hier voor foto's van de Dommelaers

1e prijs is gewonnen door sloep van Ome Joop. Zij krijgen een wijnproeverij voor 10 personen, aangeboden door Boonstra Wijnen.
2e prijs is gewonnen door Jachthaven Kortenhoef. Zij krijgen 4 dinerbonnen tw 25,- euro aangeboden door Eetcafe de Kaars.

Video met een mooie samenvatting van de SLOEPenTOCHT in de Mijndense Sluis door ITV-De Vechtstreek

Video van "Daemes op Golven & Heeren op het Water":

Klik hier om naar een fotopagina van "Daemes & Heeren" te gaan (Daemes & en Heeren is een genootschap voor tender-, cabin- en sloepvaarder):